Ελεύθερο Ελληνικό Σχολείο

Θεμέλια στην Αληθινή Εκπαίδευση

διδακτικεσ ενοτητεσ

Τι είναι το ΕΛ.Ε.Σ;

Το Ελεύθερο Ελληνικό Σχολείο (ΕΛ.Ε.Σ) είναι μια εκπαιδευτική κίνηση και μεταρρύθμιση για την αφύπνιση των πολιτών, την ελεύθερη σκέψη και τη δημιουργικότητα τους, με κέντρο την Ελληνική Γλώσσα, την Ελληνική Φιλοσοφία, την Ελληνορθοδοξία, την Αρχαία Ελλάδα και την Παράδοση που τις συνδέει. Επίσης, θα διδάσκονται και άλλα νευραλγικά μαθήματα που πρέπει να γνωρίζει ο Έλληνας πολίτης, όπως Αγωγή του Πολίτη, το Σύνταγμα μας, Δημοσιογραφία και ΜΜΕ, Νομική, Ιατρικές Επιστήμες, Ψυχολογία, Γεωργία, Τέχνες. Δηλαδή, η διδακτέα ύλη, η επιλογή των μαθήματων και των βοηθητικών εγχειριδίων, όπως και ο τρόπος διδασκαλίας θέλουμε να ξεφεύγουν από το τετριμμένο εκπαιδευτικό σύστημα.

Ζητάμε:

Να ξυπνήσουμε, να ξεσηκώσουμε ψυχές, ώστε να καθορίσουν μοναχές τους το αύριο με τις τύχες τους και όχι σύμφωνα με την θέληση του τυχαίου δασκάλου τους, του τυχαίου υπουργού παιδείας, του πολιτικού συστήματος. Δεν θέλουμε να δώσουμε καλούπια στην σκέψη τους που αλλάζουν μόνο επιφανειακά την εξωτερική τους ζωή και αφήνουν στείρα την ψυχή τους.

Σεβόμαστε όπου βλέπουμε ελεύθερη σκέψη, και την αγαπάμε όσο πρωτοποριακή κι αν φαίνεται. Περιφρονούμε με αγανάκτηση το σκλαβωμένο μυαλό, μέσα στα δεσμά της πρόληψης και της υποκρισίας, χωρίς αλήθεια. Θέλουμε διαφορετική μορφή και καινούργιο κόσμο απ’ ότι βλέπουμε ως τώρα. Η παιδεία δεν διαιρείται σε «κομμάτια» αλλά είναι ζήτημα της μορφής του συνόλου.

Πού βασίζεται το ΕΛ.Ε.Σ.;

Στο Ελληνορθόδοξο πνεύμα
Στην Ελληνική Γλώσσα (και το Γλωσσικό ζήτημα
Στην Ελληνική Φιλοσοφία
Στην μέθοδο της Δημιουργίας καλλιτεχνικού έργου

Δε συγγενεύουμε με το δήθεν εκπαιδευτικό σύστημα και την υποκρισία.

Η αρχαιότητα δεν είναι προγονοπληξία
Η Πίστη δεν είναι φανατισμός.
Η πατρίδα δεν είναι σοβινισμός.
Η παραδοσιακή Ελληνική οικογένεια δεν είναι ατομικισμός και κάλυψη προσωπικών αναγκών. Δεν ενέχει χάσμα γενεών, και σύγχυση αξιών αλλά συνοχή με θυσίες και κοινές αξίες που συνδέεται με τους ευρύτερους συγγενείς και βάση την σύνδεση τριών γενεών. Η παραδοσιακή Ελληνική οικογένεια έχει οργανωθεί χωρίς πάθη και εγωιστικές αρρώστιες, χωρίς εσωτερικές συγκρούσεις και εμπλοκές στην επικοινωνία, που προκαλούν σύγχυση, αδιέξοδο και διάσπαση. Η ευελιξία της στις σχέσεις πρέπει να λειτουργήσει ως φάρος για τον πολιτισμό μας, και να μην κινδυνεύει από τον «εκσυγχρονισμό» της εν μέσω κοινωνικών και πολιτικών κρίσεων. Επιστροφή στις ρίζες

Φιλοσοφία για τον Έλληνα του σήμερα είναι η τέχνη της ζωής που βασίζεται στις αρετές οι οποίες προέρχονται από την Αρχαία Ελλάδα, την Ορθοδοξία και την παραδοσιακή Ελληνική οικογένεια με το φιλότιμο και την τιμιότητα. Την ανιδιοτελή αγάπη προς την πατρίδα: «Οὐδὲν γλύκιον πατρίδος» τραγουδά ο Όμηρος. Σύμφωνα με τον Σωκράτη, καλύτερα να πεθάνει κανείς, παρά να παρακούσει τους νόμους της πατρίδας. «Ὦ παῖδες Ἑλλήνων, ἴτε, ἐλευθεροῦτε πατρίδ᾽, ἐλευθεροῦτε δὲ παῖδας, γυναῖκας, θεῶν τε πατρῴων ἕδη, θήκας τε προγόνων· νῦν ὑπὲρ πάντων ἀγών»: Ω, παιδιά της Ελλάδας, εμπρός για να ελευθερώσετε την πατρίδα, τα παιδιά, τις γυναίκες, τους βωμούς των πατρώων θεών και τους τάφους των προγόνων σας. (Αισχύλου, «Πέρσαι»)

Τι πρέπει να αλλάξει:

Η παρακμή της Παιδείας και του Πολιτισμού μετά την μεταπολίτευση έως σήμερα, με την κατάργηση της βαθιάς γνώσης της Αρχαίας Ελλάδας, την αλλοίωση της Ελληνικής Γλώσσας και την αποδόμηση της Ελληνορθοδοξίας, είχε ως αποτέλεσμα την ύπνωση των παιδιών και του πολίτη καταργώντας τις αξίες της ελληνικής ψυχής.

Ισονομία

Ισοκρατία

Ισηγορία

Διαφάνεια

Διαβούλευση

Δημοκρατία

“Το Σχολείο για τον άνθρωπο και όχι ο άνθρωπος για το Σχολείο”

Διδακτικές Ενότητες

αρχαια ελληνικα

αρχαια ελληνικη γλωσσα

μέ τή φιλόλογο μοναχή Εὐλογία Παναγιωτοπούλου

ιστορια

ιστορια – διαφωτισμοσ -ελλ. επανασταση

μέ τόν καθηγητή Μουσικολογίας καί ἱστορικό ἀναλυτή κ. Στέργιο Ζυγούρα.

μουσικη

Ψαλτικη Τεχνη, Υμνολογια & Βυζαντινη Μουσικολογια

μέ τόν ἀναπληρωτή καθηγητῆ Α.Π.Θ. π. Σπυρίδωνα Ἀντωνίου

Διδασκαλία σε παιδιά Δημοτικού

Κατεβάζετε τις παραπάνω φόρμες, τις συμπληρώνετε και τις αποστέλλετε στην διεύθυνση του ΕΛ.Ε.Σ. eles@diktyoellinismou.gr

«Εμείς, οι Έλληνες…», έλεγε ο Άγιος Νεκτάριος και επαναλάμβανε πολλάκις στα κηρύγματά του ο ευεργετηθείς εν πολλοίς από τον Άγιο, λαϊκός ιεροκήρυκας Δημήτριος Παναγόπουλος, «…είμαστε ευλογημένοι από τον Θεό να είμαστε διδάσκαλοι της Οικουμένης στα πνευματικά θέματα και εντούτοις έχουμε αμελήσει τόσο την αποστολή, όσο και αυτήν την γλώσσα μας. Μια γλώσσα που ο Τριαδικός Θεός, προγνωρίζοντας την αποδοχή της αληθινής πίστης εκ των Ελλήνων εδόξασε με το να είναι γραμμένο το Ευαγγέλιο σ’ αυτήν».

Με σειρές μαθημάτων για μαθητές του Δημοτικού Σχολείου, απευθυνόμενες σε γονείς και παιδιά, ξεκινά μια προσπάθεια επαναπροσανατολισμού της Παιδείας στην αληθινή Εκπαίδευση, με θεμέλια την Ορθόδοξη Πίστη, την Παράδοση και την Πατριδογνωσία.

“Το Σχολείο είναι Ζωή και όχι προετοιμασία για τη ζωή”